Apr 08 2013

Cura cu vin: Un studiu medical de ultima ora care va va schimba viata! In bine….

Published by under Altele,Diverse,Opinii

 

Citeam saptamanile trecute un articol nastrusnic pe netul romanesc despre efectele (ultra)pozitive ale vinului pentru sanatatea umana. Ideea principala este ca vinul este un tratament mult mai nimerit pentru cancer decat chimioterapia. Si plecand de la aceasta descoperire (facuta bineinteles in urma unui studiu de ultima ora) se extrapoleaza si se prezinta toate efectele pozitive ale vinul de la resveratrol&stuff. Se prezinta chiar si o schema de tratament cu 250 ml/zi..:D

 

 Daca nu stiam starea de degringolada organizationala in care se gaseste industria autohtona de profil mai ca as fi suspectat ca articolul respectiv e scris “la comanda”. Mai ales ca e plin si de povete pilduitoare cum ar fi, citez:

“….Orice vin care se comercializeaza in Romania sub pretul de 30 de lei sticla (750 ml) nu este adecvat pentru consum in general, mai cu seama intr-un tratament medical.”

Temerile mi-au fost insa spulberate de propozitia ce precede afirmatia de mai sus: “SFAT: Folositi vinul facut în casa, nu cel de la supermarket.”  Si in plus: ”De asemenea, este obligatoriu ca vinul sa fie ”curat”, adica de origine, fara obisnuitele adaosuri precum alcoolul etilic, zaharul, melasa sau alti coloranti, conservanti si aditivi din belsug folositi si în aceasta industrie.” S-a dus naiba cam tot vinul de pe la noi….

 

Snake-Wine-Small

Credit @http://www.my-funspace.com/

Pe scurt ne aflam in fata unui alt articol de gen “am incropit un sfat medical din ce am citit pe net” pornind de la un studiu. Studiu care nu e prezentat, in text existand o trimitere vaga la un institut din Elvetia.

In deschidere ni se spune mai pe un ton de “1001 de nopti”  ca “O recenta informatie de pe taramul cercetarii medicale pune în lumina un alta caracteristica miraculoasa ce i se poate atribui vinului:…”

Cine are chef sa creada in studii medicale si alte tentative de acest il sfatuiesc mai intai sa citeasca cartea aceasta ca sa se lamureasca cum se fac aceste studii si cum sunt triate de catre industria farmaceutica cele care sunt bune de publicat si cele care nu. Si daca mai vreti (sau nu va descurcati in limba lui Shakespeare) uitati-va si pe asta.

Totusi articolul si implicit afirmatiile de mai sus ne sunt utile, noua, iubitorilor de vin. Mai mult sub aspect social. Inarmati cu aceste concluzii de mai sus, preluate de pe un site cu greutate (“doctorionline.ro” ce naiba) putem contracara cu eficienta acuzatiile de gen “betiv notoriu care da banii pe bautura” venite din partea celor mai mult sau mai putin “apropiati”.

 

 Asadar altcumva suna sa spui sotiei (prietenei, parintilor, soacrei, vecinilor, etc.) cand apare vreun colet cu sticle, ca ai cumparat niste medicamente pentru ca trebuie sa faci o cura de Merlot sau Feteasca Neagra. In plus toata lumea stie cat de scumpe sunt medicamentele in ziua de azi. Si nu te poti zgarci cu sanatatea, nu? Sa iei de alea ieftine…ca doar dai un ban pentru sanatatea ta. Scrie si in articol, sub 30 de lei nu se poate. Si ala e pretul de pornire…

 

wine medicine

Credit @http://wordinfo.info/

Pacat ca nu sunt compensate, dar cred ca articolul de mai sus, la cat de bine este redactat,  poate constitui expunerea de motive pentru unui demers pe langa Ministerul Sanatatii sa bage ceva Cabernet in lista de compensate.

 

In plus orice colet cu sticle multiplu de 6 care apare in mod aleator prin casa la perioade regulate de timp si de care pana acum aveai tendinta sa spui ca nu stii al cui este, ca l-a trimis cineva aiurea, poate fi tratat cu ingaduinta, acesta constitutind “medicamentele pe urmatoarele doua-trei saptamani”. Chit ca se consuma intr-o saptamana….

 

Mai grav este daca te procopsesti cu “cineva” in familie care face vin de tara, de ala curat” . Atunci toate eforturile iti vor fi zadarnicite si sfatul meu este ca mai bine nu aduci in discutie articolul de mai sus. Asta daca nu vrei sa fii condamnat la o viata de consumat „tulburel”, „capsunica” sau „vin de buturuga”.

 

Lasand gluma la o parte, dupa ce am citit “bucata” de mai sus, am ajuns la concluzia ca si domeniul medical are “oenologii” sai

Asadar feriti-va de vinul prost si de sfaturi medicale  neavizate. Am zis!

  

6 responses so far

 

Apr 06 2013

(P) Vine, vine… Primavara în rose!

 

Incepe campania primavara de la Vinul.ro , asa ca puteti iesi pe ogoarele patriei (adica prin restaurante, baruri, cafenele si localuri)  sa va exersati (desfatati) papilele. Recomandari de vinuri nu va fac, rasfoiti si voi prin arhiva sau cautati cu google pe la colegi.

Aveti mai jos comunicatul lor si la final vinurile participante si locatiile partenere. Despre preturi puteti afla din linkul demai sus…

 

“Primãvara în rosé, cea mai mare campanie nationalã de promovare a consumului de vin rosé si a stilului de viatã asociat acestuia, revine pentru al treilea an consecutiv.

Anul acesta, între 12 aprilie si 12 mai, 38 de restaurante si cafenele din Bucuresti, Cluj, Iasi, Brasov, Timisoara si Sibiu vor deveni ambasadorii vinului rosé.

 

primavara in rosePe parcursul celor 31 de zile de campanie, restaurantele partenere vor afisa meniuri speciale, care vor prezenta vinurile înscrise în campanie si vor informa  publicul în legãturã cu caracteristicile vinului rosé (cum se produce, asocieri gastronomice).

 

Editia aceasta, la fiecare sticlã de vin comandatã din meniul campaniei, clientii restaurantelor partenere vor primi câte un loz si vor avea ocazia sa câstige o multime de premii atractive: pahare de vin rosé, papioane roz (simbolul campaniei) si cursuri de dans oferite de scoala TangoTangent (în restaurantele partenere din Bucuresti). Totodata, în restaurantele din capitala se vor organiza seri speciale în care maestri ai tangoului argentinian vor încânta privirile spectatorilor si îi vor îndemna la dans.

 

Proiectul implica înscrierea mai multor vinuri rose, care vor fi listate, semnalizate si vândute în mod special pe toata durata campaniei. Pentru acest anotimp, producatorii si partenerii evenimentului au realizat o selectie de vinuri rose, astfel încât sa existe posibilitatea de a le degusta la sticla sau la pahar. Pe meniurile “Primavara în rose” vor figura anul acesta 10 vinuri rose de la 7 producatori si importatori de vinuri (Crama Girboiu, Castel Vinum, Vincon Romania, M1. Crama Atelier, Casa de Vinuri Cotnari, Heinrig Distribution, GSA Wines&Sounds).

Pentru a încuraja consumul de vin si pentru a ajuta pasionatii de vin rose în decizia de selectie, vinurile vor fi comercializate în doua categorii de pret: prima la 50 lei/sticla si 10 lei/pahar si cea de-a doua la 70 lei/sticla si 14 lei/pahar.

 

Alaturi de vinurile din promotie, clientii restaurantelor partenere vor putea degusta si renumitul digestiv Unicum, care a primit din partea organizatorilor titlul de “Digestiv oficial al Primaverii”, la pretul de 10 lei/pahar.

Ca si editia trecuta, vinurile vor fi vândute nu doar la sticla si la pahar în localuri, ci si pentru acasa, la preturi cu discount suplimentar de 25%.

  

“Primavara în rose” are ca principale scopuri promovarea generica a consumului de vin, educarea consumatorilor, pozitionarea superioara a vinului în mintea clientilor si încurajarea stilului de viata asociat acestui produs. Ca si editia trecuta, “Primavara în rose” se va bucura de o promovare pe masura. Pe lânga miile de pliante si materiale de promovare realizate, campania va fi sustinuta media de Radio ProFM, unul dintre cele mai renumite posturi radiouri din tara.

 

Tangotangent (www.tangotangent.ro) este cea mai activa scoala de tango argentinian din România înca din 2006. Cu peste 200 de membri cursanti la activ, Tangotangent ofera cursuri regulate, cursuri intensive, sesiuni de practica sau petreceri cu tango – milonga. Instructorii scolii pot fi urmariti în spectacolul „Un Tango mas” de la Teatrul Odeon alaturi de Razvan Mazilu si Monica Petrica.

 

Lista vinurilor participante:

1.      Mia Rose 2012,  Heinrig Distribution

2.      Sable Noble 2012, M1. Crama Atelier

3.      Livia Rose 2012, Crama Girboiu

4.      Cotnari Domenii Busuioaca de Bohotin 2011, Casa de vinuri Cotnari

5.      Leat 6500 The Origin Rose 2012, M1. Crama Atelier

6.      Colocviu la Paris Busuioaca de Bohotin 2012, Casa de vinuri Cotnari

7.      Freixenet Cordon Rosado Brut , Heinrig Distribution

8.      Rose Verite 2011, Vincon Romania

9.      Villa Vinea Rose 2012, Castel Vinum

10.     Pasion de bobal 2012, GSA Wines&Sounds

Restaurante partenere:

BUCURESTI

1.      Luna Café – str. Viitorului nr. 32

2.      The Harbour – Piata Amzei nr. 10-12

3.      Charme – str. Smârdan nr. 12

4.      Thalia Tineretului – str. Cuza Voda nr. 147

5.      Thalia Victoriei – str. Sevastopol nr. 8

6.      Barrio – str. Biserica Amzei nr. 30A

7.      Cafepedia – str. Pictor Verona nr. 2

8.      La Mama Episcopiei – str. Episcopiei nr. 9

9.      La Mama Centrul Vechi – str. Bacani nr.1

10.  La Mama Universitate – bd. Regina Elisabeta nr. 11-13

11.  Shift Pub – str. General Eremia Grigorescu nr. 17

12.  Mystic Tree – str. Popa Soare nr. 7

13.  El Bistro – Calea Victoriei nr. 208

14.  Neptunus – Piata Sfântul Stefan nr. 6

15.  Have a cigar – str. Vasile Conta nr. 18

16.  Millennium – str. George Enescu nr. 10

CLUJ

17.  Karolina – str. Constantin Daicoviciu nr. 9

18.  Casa Tiff – str. Universitatii nr. 6

19.  Maimuta Plangatoare – str. Emil Isac nr. 3

20.  Sinaia – str. Sinaia nr. 43

21.  Il Café  Str. C. Brancusi, Nr. 84

22.  Il Café  Str. Universitatii, nr. 8

BRASOV

23.  Kasho Lounge – str. Sirul Livezii nr. 1

24.  Restaurant Tempo  Kronowell Hotel 4* – Bd. Garii nr. 7

25.  Festival 39 – str. Franceza nr. 62-64

26.  Social Pub – Bd. Mihail Kogalniceanu nr. 23

27.  Neptunus – str. Lucian Blaga nr. 8

28.  Keller Steakhouse – str. Apolonia Hirscher nr. 2

29.  Bistro Stradivari – Piata Sfatului nr. 1

 

SIBIU

30.  Mai Coffee Lounge – Bd. Victoriei nr. 42

31.  Croquis Art  Café – Piata Mica nr. 24

32.  Amber Café – Piata Mare nr. 14

 

TIMISOARA

33.  Intermezzo – Piata Unirii nr. 3

34.  Emotion Café – Piata Unirii nr. 8

35.  Sabres – str. Craiova nr. 1

IASI

36.  Café Papillon – str. Palat nr. 1 – Palas Shopping Street

37.  Fenice Palas – str. Palat nr. 3 – Palas Shopping Street

38.  Cafepedia – str. Palat nr. 1 – Moldova Mall

 

 

Primãvara în rosé, cea mai mare campanie nationalã de promovare a consumului de vin rosé ?i a stilului de viatã asociat acestuia, revine pentru al treilea an consecutiv.

Anul acesta, între 12 aprilie ?i 12 mai, 38 de restaurante ?i cafenele din Bucure?ti, Cluj, Ia?i, Bra?ov, Timi?oara ?i Sibiu vor deveni ambasadorii vinului rosé.

 

Pe parcursul celor 31 de zile de campanie, restaurantele partenere vor afi?a meniuri speciale, care vor prezenta vinurile înscrise în campanie si vor informa  publicul în legãturã cu caracteristicile vinului rosé (cum se produce, asocieri gastronomice).

 

Editia aceasta, la fiecare sticlã de vin comandatã din meniul campaniei, clientii restaurantelor partenere vor primi câte un loz ?i vor avea ocazia sa câ?tige o multime de premii atractive: pahare de vin rosé, papioane roz (simbolul campaniei) ?i cursuri de dans oferite de ?coala TangoTangent (în restaurantele partenere din Bucure?ti). Totodata, în restaurantele din capitala se vor organiza seri speciale în care maestri ai tangoului argentinian vor încânta privirile spectatorilor ?i îi vor îndemna la dans.

 

Proiectul implica înscrierea mai multor vinuri rose, care vor fi listate, semnalizate ?i vândute în mod special pe toata durata campaniei. Pentru acest anotimp, producatorii ?i partenerii evenimentului au realizat o selectie de vinuri rose, astfel încât sa existe posibilitatea de a le degusta la sticla sau la pahar. Pe meniurile “Primavara în rose” vor figura anul acesta 10 vinuri rose de la 7 producatori ?i importatori de vinuri (Crama Girboiu, Castel Vinum, Vincon Romania, M1. Crama Atelier, Casa de Vinuri Cotnari, Heinrig Distribution, GSA Wines&Sounds).

Pentru a încuraja consumul de vin ?i pentru a ajuta pasionatii de vin rose în decizia de selectie, vinurile vor fi comercializate în doua categorii de pret: prima la 50 lei/sticla ?i 10 lei/pahar ?i cea de-a doua la 70 lei/sticla ?i 14 lei/pahar.

Alaturi de vinurile din promotie, clientii restaurantelor partenere vor putea degusta ?i renumitul digestiv Unicum, care a primit din partea organizatorilor titlul de “Digestiv oficial al Primaverii”, la pretul de 10 lei/pahar.

Ca ?i editia trecuta, vinurile vor fi vândute nu doar la sticla ?i la pahar în localuri, ci ?i pentru acasa, la preturi cu discount suplimentar de 25%.

 

“Primavara în rose” are ca principale scopuri promovarea generica a consumului de vin, educarea consumatorilor, pozitionarea superioara a vinului în mintea clientilor ?i încurajarea stilului de viata asociat acestui produs. Ca ?i editia trecuta, “Primavara în rose” se va bucura de o promovare pe masura. Pe lânga miile de pliante ?i materiale de promovare realizate, campania va fi sustinuta media de Radio ProFM, unul dintre cele mai renumite posturi radiouri din tara.

 

Tangotangent (www.tangotangent.ro) este cea mai activa ?coala de tango argentinian din România înca din 2006. Cu peste 200 de membri cursanti la activ, Tangotangent ofera cursuri regulate, cursuri intensive, sesiuni de practica sau petreceri cu tango – milonga. Instructorii ?colii pot fi urmariti în spectacolul „Un Tango mas” de la Teatrul Odeon alaturi de Razvan Mazilu ?i Monica Petrica.

 

Lista vinurilor participante:

1.      Mia Rose 2012,  Heinrig Distribution

2.      Sable Noble 2012, M1. Crama Atelier

3.      Livia Rose 2012, Crama Girboiu

4.      Cotnari Domenii Busuioaca de Bohotin 2011, Casa de vinuri Cotnari

5.      Leat 6500 The Origin Rose 2012, M1. Crama Atelier

6.      Colocviu la Paris Busuioaca de Bohotin 2012, Casa de vinuri Cotnari

7.      Freixenet Cordon Rosado Brut , Heinrig Distribution

8.      Rose Verite 2011, Vincon Romania

9.      Villa Vinea Rose 2012, Castel Vinum

10.     Pasion de bobal 2012, GSA Wines&Sounds

Restaurante partenere:

BUCURE?TI

1.      Luna Café – str. Viitorului nr. 32

2.      The Harbour – Piata Amzei nr. 10-12

3.      Charme – str. Smârdan nr. 12

4.      Thalia Tineretului – str. Cuza Voda nr. 147

5.      Thalia Victoriei – str. Sevastopol nr. 8

6.      Barrio – str. Biserica Amzei nr. 30A

7.      Cafepedia – str. Pictor Verona nr. 2

8.      La Mama Episcopiei – str. Episcopiei nr. 9

9.      La Mama Centrul Vechi – str. Bacani nr.1

10.  La Mama Universitate – bd. Regina Elisabeta nr. 11-13

11.  Shift Pub – str. General Eremia Grigorescu nr. 17

12.  Mystic Tree – str. Popa Soare nr. 7

13.  El Bistro – Calea Victoriei nr. 208

14.  Neptunus – Piata Sfântul Stefan nr. 6

15.  Have a cigar – str. Vasile Conta nr. 18

16.  Millennium – str. George Enescu nr. 10

CLUJ

17.  Karolina – str. Constantin Daicoviciu nr. 9

18.  Casa Tiff – str. Universitatii nr. 6

19.  Maimuta Plangatoare – str. Emil Isac nr. 3

20.  Sinaia – str. Sinaia nr. 43

21.  Il Café  Str. C. Brancusi, Nr. 84

22.  Il Café  Str. Universitatii, nr. 8

BRASOV

23.  Kasho Lounge – str. Sirul Livezii nr. 1

24.  Restaurant Tempo  Kronowell Hotel 4* – Bd. Garii nr. 7

25.  Festival 39 – str. Franceza nr. 62-64

26.  Social Pub – Bd. Mihail Kogalniceanu nr. 23

27.  Neptunus – str. Lucian Blaga nr. 8

28.  Keller Steakhouse – str. Apolonia Hirscher nr. 2

29.  Bistro Stradivari – Piata Sfatului nr. 1

 

SIBIU

30.  Mai Coffee Lounge – Bd. Victoriei nr. 42

31.  Croquis Art  Café – Piata Mica nr. 24

32.  Amber Café – Piata Mare nr. 14

 

TIMI?OARA

33.  Intermezzo – Piata Unirii nr. 3

34.  Emotion Café – Piata Unirii nr. 8

35.  Sabres – str. Craiova nr. 1

IA?I

36.  Café Papillon – str. Palat nr. 1 – Palas Shopping Street

37.  Fenice Palas – str. Palat nr. 3 – Palas Shopping Street

38.  Cafepedia – str. Palat nr. 1 – Moldova Mall

 

No responses yet

 

Apr 05 2013

O ultima sampanie uitata intr-un colt pe etajera: Pommery Brut Rose NV

 

NV vine de la Non Vintage. Presupun ca majoritatea deja stiti chestia asta, dar nu strica sa o reamintesc unora. NV-urile sunt asamblaje de vinuri din ani diferiti menite sa pastreze stilul casei si destinate, in general, consumului imediat si curent. Adica mai putin pentru pastrat.  Pana la urma asta este o preconceptie, pentru ca eu nu cred ca un NV nu are potential de invechire. Poate nu va evolua la fel ca un ‘vintage”, dar luand in calcul aciditatea si structura are ingredientele principale.

Bine, tinand cont ca avem de a face cu un Rose ideea de consum imediat este cumva potentata. Intamplarea face insa ca exemplarul de fata sa fi fost uitat pe un raft de pivnita vreo 5-6 ani. Pana si eticheta s-a schimbat intre timp, cea pe albastru ramanand doar pe varianta clasica.

 

 Despre Pommery si istoria lor zbuciumata puteti citi mai multe aici. Pe scurt, dupa ce a trecut meteoric prin portofoliul LVMH care a pastrat doar suprafetele viticole situate in zone mult ravnite, brandul a fost vandut mai departe catre Vraken.

 

Dar sa vedem cum arata o sampanie NV  Rose usor “invechita”:

 Pommery Rose NV

Aspect (Culoare): Foaie de ceapa, deschis cu nuante usor sterse, dar cu un perlaj fin si persistent, ca o perdea de perle

 

Nas: Retinut, evoluat cu frunze vestede, ceva note drojdioase si vagi impresii fructate (fragi, capsuni), dar mai mult orientat pe o nota austera, rece.

 

Gust: Atac plin, corpolent si o evolutie prezenta, apasata pe palatin. Aciditate usor brusca si bruta, care apare dur in spatele perlajul initial, usor picant. Nu are tenta aceea cremoasa si usoara specifica sampaniilor rose NV proaspete. Finalul aduce nuante tonice, de Kinley, potentate de o aciditate in crestere. Postgust usor astringent, crocant cu impresii austere si vag fructate.

 

Pe scurt, o sampanie Buna (spre Foarte Buna), de o rigiditate si severitate neobisnuita pentru un rose si din care a disparut nota sagalnica si fructata din “tinerete” lasand loc unei tuse serioase, imprimata de coloana de aciditate si aromele usor evoluate. Mie chestia asta mi-a placut. Unora s-ar putea sa nu le cadreze cu ideea de rose. De gustibus…

 

Ca si o nota de final citeam in ultimul numar din RVF ca principalul furnizor de sampanie low-cost pentru marile hypermaketuri din Franta tocmai a intrat in insolventa. Este vorba de Nicolas Dubois producatorul celebrei (in Franta) sampanii “Laurance D”, sau “sampania de 10 €” cum era cunoscuta.

 Ceea ce arata inca o data ca este greu sa oferi sampanie ieftina (si corecta)…mai ales la volume mari. Multumiti (si) marketing-ului pentru asta..:D

 

No responses yet

 

« Prev - Next »