Mar 01 2013

(P) VINVEST 2013 Editie Aniversara – Gala Vinului Premium

 

Daca aveti drum sau sunteti din Timisoara, intre 19-21 aprilie merita sa treceti pe la Vinvest. Fie si numai pentru a putea vedea si compara vinurile unor producatori inainte sa dati banii pe ele! Oricum cu foarte multe targuri de vinuri nu am ramas. Din pacate! Dar asta e piata la ora actuala…

Asa ca, din ciclul “promovare gratis pentru vinul autohton“, aveti mai jos comunicatul primit de la organizatori, unde gasiti si cramele care si-au anuntat participarea:

 

Vinvest“Timp si spatiu

Gala Vinului Premium se va desfasura in Sala Europa a Centrului Regional de Afaceri din Timisoara in data de 20 aprilie 2013, incepand cu ora 14.00, in cadrul Salonului International de Vinuri, VINVEST 2013 Timisoara. Gala consta intr-o parada grandioasa a vinurilor romanesti si internationale premiate la concursuri nationale si internationale, prezentate de catre oenologi si somelieri bine cunoscuti in lumea vinului.  Evenimentul se va desfasura in premiera la VINVEST, dupa Concursul National de Vinuri si Bauturi Alcoolice. Consider ca asocierea unei crame cu un vin reprezentativ da personalitate fiecarui producator in parte, asa ca iubitorii de vin vor avea ocazia sa-si imbogateasca nu numai cunostintele despre crama si despre vin, ci sa inteleaga in ce consta imaginea complexa a vinului.

 

Pret si valoare

Pe langa cei care se vor inscrie la Gala prin achizitionarea unui bilet al carui cost este 250 de lei, in sala se vor afla jurnalisti si profesionisti din domeniul viei si vinului.  Un bufet suedez din produse de calitate va fi aranjat cu arta spre deliciul si bucuria tuturor participantilor. Fiecare invitat va trai o experienta unica prin activarea simturilor vizuale, olfactive si gustative. Procesul de degustare ofera fiecaruia dintre noi posibilitatea de a ne perfecta simturile, de a descoperi vinul, de a percepe mirosurile, gusturile, de a patrunde in interiorul vinului in urma explicatiilor unui somelier sau enolog. In prima etapa, e important sa percepem aromele si buchetul vinului, iar gustativ sa incercam sa-l comparam trecandu-l ulterior prin filtrul gustului personal. Degustarea in sine este subiectiva, are amprenta personala a celui care o performeaza. E foarte important ca vinul sa fie arhivat in memorie prin amprenta olfactiva si gustativa. Pe langa toata aceasta bogatie de perceptii si senzatii, iubitorii de vin vor avea marea sansa de a se adresa in mod direct oenologilor, somelierilor si producatorilor de vin de la circa 20 de crame.

 

Brand – event

Dintre toate evenimentele salonului, recomand in special acest eveniment deoarece intregeste imaginea de sarbatoare pe care intentionam sa o oferim acestui salon, VINVEST 2013 – Editie Aniversara, ocazie cu care sarbatorim cei 10 ani de activitate VINVEST si cei 30 de ani de activitate in domeniul viei si vinului ai mei. Vinul Premium, in conceptia mea, reprezinta rodul muncii in echipa, nivelul cel mai inalt de creatie pe care il atinge o crama dupa ani si ani de eforturi din partea tuturor celor implicati in procesele de productie, marketing si vanzare. Nu e usor sa creezi un brand si nu e usor sa-l mentii. Aceasta gala am initiat-o cu scopul de a apropia iubitorii vinului de locul de provenienta tocmai prin degustarea Vinului Premium, convinsi fiind ca invitatii isi vor dori sa cunoasca in detaliu locul de origine al vinului degustat. Mai mult decat atat, in prezent cramele au posibilitatea de a primi oaspeti pentru a degusta vinurile asociindu-le cu meniuri traditionale. De asemenea, ofera servicii de cazare si au capacitatea de a organiza conferinte, teambuilding-uri si alte evenimente. Turismul viticol functioneaza in alte tari, ar putea functiona excelent si in Romania, tinand cont de nivelul optim al ofertelor turistice pe care le practica in prezent multe crame romanesti.

 

Elementul surpriza

Vinurile care vor fi prezentate la Gala fac parte din tezaurul cramelor deja inscrise la salon, dintre care doua ne sustin in calitate de parteneri principali, Jidvei si Casa de Vinuri Cotnari. In orice caz, si noi suntem curiosi sa vedem cu ce vinuri ne vor surprinde si celelalte crame participante – Petro Vaselo, Domeniile Anastasia, Statiunea Blaj, Domeniile Samburesti, SCDVV Pietroasa, Domeniile Dealu Mare Urlati, Crama Oprisor, Wine Princess, Crama Borha – Bodegas Y Vinedos del Jalon, La Rioja Alta S.A., Enate – Domeniile Sara, Budureasca, Marvin Wine Shop, Villa Iustina, Liliac Winery. In calitate de organizatori, si noi le pregatim o surpriza placuta atat producatorilor de vin fara aportul carora nu am putea desfasura acest eveniment, dar si inscrisilor la Gala. Dezvaluirile le vom face ulterior, pe site www.vinvest.ro si pe profilul de facebook www.vinvest.ro/salonul.vinvest.

 

Va asteptam in Timisoara, sa ne bucuram impreuna de Gala Vinului Premium si de celelalte evenimente ale Editiei Aniversare VINVEST 2013!

Luci Pirvu”

 

One response so far

 

Feb 28 2013

Ce ne aduc in 2013 criza si Faurar-ul 2012 de la Davino (?!?)

 

Pai de fapt pot sa va spun ce ne-a adus deja Faurarul in 2013:  o luna de iarna blanda, fara mari zapezi, majoritar cu ploi, total diferita de acum un an cand inotam prin zapezi si coduri portocalii. Eu zic ca am scapat ieftin anul asta..:D

 

Nu va speriati ca nu s-a mutat buletinul meteo pe blogul de fata. Doar ca, tinand cont de faptul ca luna care tocmai se incheie este denumita popular Faurar sau “Luna Lupilor” (care au stat “la tara” pe la munte stiu de ce ), m-am simtit dator sa va expun “postgnoza” meteo de mai sus…

 

In continuare ne vom ocupa de sectorul vin si va aduc in atentie oferta Davino pe segmentul low-cost.

De fapt ca sa fim corecti este vorba de oferta SC Unicom Production SRL, dar cum cazul de fata este unul clasic in care brandul a “inghitit” producatorul, o sa extrapolam si o sa zicem ca Faurar-ul este facut de Davino.

De fapt nu este asa. Nici Ceptura sau “celebrul” Chateau Domenii (fost Grand Cru Classe Appelation Dealu Mare Controlee) nu sunt produse de catre Davino, ci de acelasi SC Unicom Production SRL.

Doar ca segmentul “premium” al producatorului respectiv a devenit involuntar (sau voluntar, depinde cum vreti sa o luati) element de identitate si branding pentru celelate game. Va provoc sa imi gasiti vreun magazin online unde gamele de mai sus sa nu fie trecute la producatorul “Davino”. Care de fapt nu exista…

 

Bine la confuzia asta probabil ca a achiesat tacit si producatorul, beneficiind pentru gamele de baza de expunerea si brandingul gamelor premium. O chestie interesanta de altfel pe care nu o pot face multi din piata tinand cont ca nu prea au game premium foarte vizibile si cu expunere buna in piata. Iar cei care le au, sunt branduite in asa fel incat nu pot imprumuta nimic din denumire (in afara de cea simpla, a producatorului) gamelor “low”.  Probabil ca v-am pierdut pe parcurs cu rationamentul asta complicat, dar e o chestie de marketing interesanta la mijloc si de aici toata divagatia de mai sus …:D

 

In fine, discutam astazi de Faurar-urile 2012, Alb si Rose: vinurile Davino pentru “plebei”. Si cu asta am  sintetizat intr-o fraza mecanismul de branding de mai sus. Daca nu ai bani de Revelatio, Reserva, Domaine Ceptura sau Flamboyant, te poti impaca cu gandul ca in jur de 20 de lei poti lua un Faurar. Offcourse nu o sa iei aceeasi calitate (si producatorul are grija de asta) dar conceptul si eticheta sugereaza subliminal o chestie acest gen. Si oricum ai da-o, iti faci treaba cu el.

 Davino Faurar Front

 

Dupa cum stiti 2012 nu a fost tocmai un an fericit pentru producatorii din Romania si in special pentru cei din Dealul Mare: productia  mica si  caldurile bruste si excesive care au dus la acumulari mari de zahar si coacere rapida, si-au spus cuvantul. Bine nici pe continent sitaatia nu a stat mai roz…

Asa ca eram curios cum se prezinta vinurile de pe segmentul “low”, pentru ca pe segmentele superioare arsenalul tehnic si calitatea materiei prime permit producatorului o marja mai mare de manevra pentru a-si echilibra vinurile. Pana la urma problema la noi nu este faptul ca nu exista vinuri bune, ci faptul ca nu exista vinuri ieftine si bune.

Deci:

 

Faurar Alb de Ceptura 2012

 

Davino Faurar Alb de CepturaAspect (Culoare): Galben pai, cu nuante tinere , verzui spre menisc

 

Nas: Direct, intens, puternic aromat, bombastic, usor drojdios in dechidere. Te izbeste apoi cu un cocktail de fructe coapte, preponderent exotice, plus note de pepene galben, mere si pere parguite.  In fundal defileaza sfios nuante florale de soc si tuse de citrice in gama dulce (portocale, gref rosu, etc.). Agitat in pahar  Sauvignon Blanc responsabil de bomba de fruct de mai sus isi dezvaluie usor aromele tipice de agrise si chestii associate cu pisicile.

 

Gust: Atac in note proaspete, urmat de o evolutie marcata de un corp mediu, liniara si o aciditate salbatica, usor dura (probabil ca Rieslingul mai are nevoie de ceva timp in sticla sa se imprieteneasca cu Sauvignon-ul si Feteasca). Senzatiile gustative duc spre citrice de gen gref si aceleasi fructe exotice, dar cu o intensitate mai mica decat in nas. Finalul este amarui, chiar picant pe alocuri, cu o aciditate care creste spre cote de nebanuit. Unora le-ar putea parea usor iesita din corp, dar mie personal imi plac vinurile mai acide, crocante, care iti lasa un “feeling” proaspat pe palatin, deci chestia asta constituie un plus. Postgustul este tonic, cald, insotit de nuante de citrice (clasice de data asta: lime, gref alb) si mere verzi plus tente usor minerale.

 

Per ansamblu un vin Bun, extractiv, amplu si in acelasi timp neasteptat de acid si vibrant pentru anul respectiv. Probabil ca aciditatea  si notele picante din final se vor mai domoli in sticla, vinul fiind de abia imbuteliat. Nasul oricum este suprinzator si va place cu siguranta segmentului de consumatori vizati. La preturile de prin online-ul romanesc RPC este si el unul Bun. La 21 de lei eu nu prea vad asamblaje de pe la noi care sa ii stea in fata. Si nici varietaluri nu sunt multe.

 

 

Faurar Rose de Ceptura 2012

 

Davino Faurar Rose de CepturaAspect (Culoare): Stralucitor, mediu pigmentat, ceva intre somon si ochi de prepelita.

 

Nas: parfumat, intens, simplu, direct, (comercial?) cu fructe rosii de padure parguite (zmeura, fragi) si capsuni parfumate plus ceva note de dulceata de trandafiri.

 

Gust: Atac corpolent, cu prezenta pe palatin si aciditate medie care echilibreaza partial corpul. Note extractive, de fructe dulci, confiate si aceleasi fructe rosii de padure din nas. Alcoolul (un redutabil 13,9%) isi face simtita prezenta pe final, imprimand un aspect cald care se prelungeste in postgust alaturi de tuse fructate si usor tonice. Racirea mai puternica ii confera un plus de integrare si echilibru.

 

Un rose Acceptabil, prezent, usor apasat, persistent, picant care sta sub semnul datelor climaterice ale anului 2012 care au dus nivelurile alcoolice ale vinurilor din zona Dealu Mare spre cote de nebanuit.  Ca interval de pret este in jur de cel de mai sus (22 de lei), iar RPC-ul este Bun.

Eu personal sunt un fan declarat al Rose-urilor de Provence, mai lejere si acide, dar pe la noi asa ceva nu prea o sa gasiti. Cel putin nu la banii astia..:D Iar daca va ganditi sa va aduceti din Franta nu va zgarciti la bani (adica nu le luati pe cele mai ieftine) pentru ca vor fi prea lejere si acide si in consecinta vi se vor parea apara chioara (eventual cu sare de lamaie in ea)..:D

 

In concluzie: Doua vinuri extrem de corecte la banii care se cer pe ele. As zice studiat de corecte si atent calibrate in privinta raportului calitate pret existent pe piata de la noi. Am trait cumva o senzatie ciudata, ca s-ar fi putut cu usurinta mai mult, dar asta s-a dorit pentru segmentul respectiv. Iar asta e o senzatie pe care nu o intalnesc foarte des la producatorii romani si care presupune din partea producatorului atat sa stii  sa faci vinuri, cat mai ales sa cunosti foarte bine piata si consumatorii carora te vei adresa cu vinurile respective.

 Davino Faurar Back

 

Si apoi “imprumutul” asta de imagine de la gamele superioare e o arma cu doua taisuri. In acest sens vinurile de mai sus le puteti privi din doua perspective:

  1. Daca va ganditi ca sunt facute de Davino si stiti vinurile respective,  o sa incercati sa le gasiti defecte celor de fata. Si le veti gasi.
  2. Daca le puneti in contextul general al vinurilor de pe la noi si ziceti ca sunt facute de un SRL din Ceptura ( sa ii zicem Unicom Production) o sa fiti incantati si o sa constatati ca sunt putine vinuri pe piata care sa ofere atat de mult in categoria respectiva de pret si cu care sa le puteti compara

 

Pana la urma fericirea e o chestiune care tine in primul rand de perspectiva si revenind  la o celebra zicala:  “fiecare este victima propriei minti”…:D

Asa ca in concluzie, cei cu rate la banci sau(si) cu vin care nu se vinde din cauza ca e prea scump (deh daca Davino poate, nu inseamana automat ca poate oricine) luati-o mai usor cu criza (nu stie nimeni ce o sa ne aduca in 2013), fiti optimisti, luati un paharel si ascultati indicatiile de mai jos izvorate din intelepciunea populara: “De te duci hai-hui cu gandul/ Iti sapi singurel mormantul”.

Si un sfat gratis pentru cei care vor sa vanda cu preturile  Davino: v-as recomanda mai intai sa copiati Unicom Production la genul  asta de vinuri si preturi. E un exercitiu care caleste un productor si ii legitimeaza cumva vinurile “mari”.

In schimb daca preferati sa legitimati (preturile) Davino, este o chestie de perspectiva. Pana la urma cine sunt eu sa va dau sfaturi…chiar si gratis!

Am zis! 😀

 

  

P.S. Atentie la traducere si la sloganul final “Pe timp de criza, investeste in alcool”. Nu se refera la producatori insa..:D

  

4 responses so far

 

Feb 27 2013

“From Romania’s Royal House”: Halewood Sauvignon Blanc Prahova Valley Special Reserve 2011

  

Avem in fata o varianta puternic “englezita” de vin romanesc pe a carui eticheta pana si Casa Regala apare ca “Romania’s Royal House”. Bine tinand cont ca este produs de Halewood presupun avem circumstante atenuante.

De fapt singurul lucru care suna romaneste (sau a Romania) pe eticheta respectiva este partea cu “Cramele” din denumirea producatorului. Probabil ca este o varianta care mai merge si la export, dar pentru piata romaneasca cam baga consumatorul in ceata.

Inca o chestie interesanta este si mentiunea “mura in gura”: “fruity white wine”, ca sa stie englezul ce gaseste in sticla.

Bine asta e o chestie care este mai mult apanajul vinurilor New World si nu prea da bine cu branduirea cu “Romania’s Royal House”, dar nici  nu sare calul. In fine…sa zicem ca la noi Casa Regala bea vin alb fructat, care ar fi problema? Si Regina Angliei bea Sauvignon Blanc de la Metro…:D

Mai trecem si peste faptul ca desi scrie pe eticheta “Prahova Valley”, e din DOC Colinele Dobrogei, dar asta e chestie de geografie. Sau e din Sebes Alba? Deh, site-urile producatorilor de pe la noi…

Asa ca, macar si din curiozitate, sa vedem cum este:

 

Halewood Sauvignon BlancAspect (Culoare): Galben deschis, proaspat, cu tente verzui

 

Nas: Intensitate medie, curat, cu fruct (uite ca nu au mintit) exotic, ceva piersici si caise plus tonuri tipice, acrisoare, de agrise si corcoduse. Notele de iarba proaspat cosita si ceva tente de flori de soc confera o tusa vegetala intregului ansamblu.

 

Gust: vinul debuteaza proaspat si vioi pe palatin, pe fondul unui corp mediu si cu o aciditate bine integrata, parca un pic trasa inapoi pentru a se merge mai mult pe cartea echilibrului si integrarii. Aromele sunt preponderent de citrice dulci (gref roz, portocale) plus tente usoare de fruce exotice. Finalul este fresh, chiar crocant, cu aciditate in urcare (usor fortat) si insotita de nuante verzi, de zarzare. Postgust scurt care oscileaza efemer intre tonuri calde si  citrice.

 

Un vin situat pe la granita dintre Acceptabil si Bun, simplu, direct, fara mari pretentii care se inscrie fara complexe de inferioritate in plutonul vinurilor corecte de pe palierul de pret 20-25 de lei de pe la noi. La pretul de pe site-ul Halewood are chiar un RPC Bun.

 

Ca si o concluzie, cred ca Halewood ar vinde mai mult, daca ar avea un buget de marketing mai consistent si ar fi mai agresivi in a-si  promova genul acesta de vinuri in piata si pe HORECA. As considera un vin de genul celui de mai sus pe la 30-35 de lei in restaurant ca fiind ceva foarte corect.

In general la RPC-uri stau chiar bine fata de ce se vehiculeaza pe la noi prin piata (la Goodwine am incercat de la ei niste vinuri foarte competente), dar cred ca au o problema de vizibilitate si imagine in piata.

 

2 responses so far

 

« Prev - Next »