May 31 2011
Miorita X.O. – O balada reusita…
Autorul de data aceasta este cunoscut si popular, Vincon Vrancea; cunoscut mie datorita produsul de mai sus si a vinurilor pe care, in general, le evit din motive de “nepotrivire” de caracter..nu am timp sa divaghez. Ideea e ca din vinurile pe care le evit producatorul de mai sus s-a incapatanat sa obtina un coniac reusit si imbatabil ca pret (in jur de 50 lei comertul capitalist). Practic e la concurenta ca pret cu bauturile alcolizate care se dau “coniac” si la care caramelul chiar exista pentru a da culoare, nu doar se simte in notele de degustare.
Pana la urma ma gandesc acum ca e mai bine ca am evitat vinurile ca au avut mai multa materie prima la dispozitie sa produca coniac…iata un obicei bun pe care cred ca il voi pastra in continuare.
Sa revin. Produsul de fata are cateva medalii la concursurile din afara si de pe la noi si pe bune dreptate de data asta…
Culoare: Chihlimbar, cum sta bine unui coniac, un caramel deschis pentru cei care nu prefera semi-pretioasele cu paienjeni in ele.
Nas: Aromat, vanilie, acelasi caramel, nuci, vanilie…complex, placut.
Gust: note dulci, caramel, vanilie, putina ciocolata, un postgust mediu spre scurt (pentru un coniac), pronuntat, de nuci. Se simte alcoolul (deh e 42 %, deci nu exagerati cu cantitatea, la mine max. 50 ml o data), dar dupa senzatia de arsura de inceput se simte catifelat, plin, invaluie delicat si mangaie papilele gustative anesteziate de alcool…
In rest numai de bine, raport excelent pret calitate…recomand in primul rand celor care se “delecteaza” cu imitatii, desi nu cred ca citesc blogurile.
P.S. I :Nu stiu de ce mi se pare mie (!?!?) ca fata de acum cativa ani (2066-2007) parca a mai scazut in calitate, ori m-am obisnuit eu cu el ori s-a obisnuit producatorul cu laudele…eu ii zic sindromul “Lacrima lui Ovidiu” care a devenit in ultimii ani “Lacrima consumatorului” varsata dupa calitatea de alta data…sau poate devin eu paranoic..poate…
P.S. II: Ca sa fim mai catolici decat Papa pentru un moment sa precizez ca desi metoda de producere e aceeasi cu a Cognac-ului, acesta este un Vinars. De ce? Pentru ca francezii, spre deosebire de noi, stiu sa isi protejeze si sa isi promoveze produsele autohtone. Asa ca in afara de ce e produs in jurul orasului Cognac – Franta (Charente si Charente Maritime), nimic nu se poate numi Cognac. Asa ca exista: Brandy, Metaxa, Divin. Vinars, etc…Doar se mai precizeaza ca se utilizeaza metoda Charente, adica e facut dupa procesul de fabricatie al Cognac-ului.
L.E.: Am vazut ca acum au mai luat o medalie in 2010 si au pus o hartie galbena, rotunda si mare de gatul sticlei in cinstea ei…deja suspectez ca ii invidiaza pe aia de la Cotnari pentru campania de succes cu “Vinul de Aur”. Teoretic cred ca ar putea incerca si ei :Vinars-ul de Aur…se considera incalcarea drepturilor e autor? 🙂 Ma gandesc la cate medalii au Cognac-ele francezilor ce chestii dragute puteau sa faca cu sticlele…dar le-au lasat asa…Des Ignorants..